keskiviikko 18. heinäkuuta 2012

Siivous- kampaaja- ja leffapäivä

Juu, oltiin sitten todella ahkeria tänä aamulla. Aamu aloitettiin ikkunoiden pesulla ja Iltausvan huoneen tekstiilien konettamisella. Minä sitten inhoan näin vanhan talon ikkunoita, niitä on niin saakutan vaikea saada auki. Tai jos ne saa auki, takaisin kiinni saaminen on sitten kolme kertaa kauheampi urakka... Meidän olohuoneen ikkunat ovat pahimmat.  Niitä minä suorastaan vihaan. Ne on niin isot että meikäläiseltä ei meinaa voimat riittää niiden riuhtomiseen kun ne rupeavat hankaliksi.

Ikkunoiden jälkeen jatkettiin vielä imuroimalla ja luuttuamalla lattiat (vihdoinkin...), tosin minä pääsin suuremmilta siivouksilta kun piti kampaajalle ehtiä. Minulla on tähän saakka ollut sellainen melkein takamukselle saakka ulottuva pitkä, vaalea tukka. Nyt se leikattiin pois... Kamalaa, tiedän. Oli pakko pitää silmiä kiinni ku kampaaja nipsaisi palmikon poikki. Pyysin saada hiukset mukaani. Nyt minul on sellainen hyvin lyhyt ja violetein raidoin värjätty tukka. Täytyy jatkuvasti vilkuilla kaikista heijastavista pinnoista, että kuka hitto tuo on ennen kuin hoksaa että, niin, se on mun uusi tukkani.

Meidän piti myös käydä katsomassa leffa, minun, Iltausvan ja Iltausvan pikkusiskon. Päädyin menemään leffaan yksin... Pikkusiskolla oli se aika kuusta ja Iltausva kehitti siivotessaan itselleen migreenin, raukkaparka. Mutta leffa oli hyvä, Ice Age 4. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti