torstai 19. heinäkuuta 2012

Lappiin!

Reissuu on meinattu jo pari vuotta ja suunniteltu jo kesän alusta asti, oon käyny ostamassa itselleni vaelluskengät, makuupussin ja -alustan ja muita retkiromppeita, joita siellä tulee tarviimaan. Mut tänään käytiin kaverin kanssa ostamassa retken ruoat (päästiin yllättävän halvalla,, odotin melkein satasta per nenä, mut lasku oliki noin viiskymppii per nenä) ja todettiin, että rinkka, jonka lainasin Iltausvan veljen tyttöystävältä, ei ollut tarpeeks iso ja rupes olemaan melkosen vanha eikä pidä vettä.

Seuraus, minä tarvitsen rinkan. Joten ruoanhakureissun päätteeksi kipaistaan Partiovarusteessa katselemassa minulle rinkkaa. Olin ihan varma, että tähän rinkkaan tulis menemään jottai kolmen neljän sadan  euron verran rahaa. Rinkat kun on siis kalliita. Mutta, minulla kävi taasen tuuri. Partiovarusteessa oli alennukset ja minun rinkkani hinnaksi päätyikin vajaat parisataa euroa. Aivan uskomaton tuuri :) Ja hieno rinkka onkin, Jack Wolfskinin (tosi hyvä merkki kuulemma) 65 litranen, kirkkaan punainen. Säilytys saattaa tosin tuottaa pieniä ongelmia, kuten mihinkäs sen panisi...

Mutta siis, reissua on suunniteltu kauan. Ja nyt ku tuli kotiin rinkan kanssa, se vast jotenkin kolahti kokonaan tonne takarivoon, et hei! Mä lähden Lappiin. Kahden viikon päästä. Yhdeksäksi - kymmeneksi päiväksi vaeltamaan erämaahan, plus matkapäivät. Sen on kyllä tiedostanu koko ajan, mut nyt se vast tuntuu konkreettiselta.

Me mennään yöjunalla Rovaniemelle, mistä jatketaan bussilla Inariin saakka. Sitten on tiedossa venematka Ravadasputouksille, mistä me sitten päästäänkin jo vaeltamaan. Ja reissun päätteksi, sama juttu käänteisenä uudestaan. Venereissu, bussilla Rovaniemelle ja sieltä yöjunalla takas kotiin. Matka päättyy niin, että minä valitettavasti ;) missaan ensimmäisen koulupäivän, mutta ne nyt eivät ikinä ole kovin kummoisia ja ilmoitin luokanvalvojalleni jo viime keväänä etten välttämättä pääse ensimmäisenä päivänä paikalle. Ja minulla on niin vähän poissaoloja ettei tuo tunnu missään.

Otamme vielä kalastustarvikkeet mukaan, joten jos meillä käy tuuri, voimme saada kalaa ruoaksi silloin tällöin ja siihen aikaan mustikat ainakin ovat jo syötäviä ja jos vielä käy tuuri saamme hillojakin maisteltaviksi.

 Minnen jaksa odottaa :D




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti