tiistai 21. elokuuta 2012

Roolipelejä!

Olin eilen yhden kaverin luona, nimetään hänet nyt vaikka Kaiksi, suunnittelemassa minulle hahmoa yhteen Kain johtamaan roolipelisarjaan. Olin itse vähän epäileväinen ensin, kun hän aikaisemmin kesällä ehdotti, että hei, hänellä olisi tälläinen pelisarja meneillään ja sä saattaisit tykätä siitä. En ole oikeastaan tutstunut roolipeleihin muuten sen lähemmin, jos larppausta ei lasketa. Olen vain ollut tietoinen, että niitä voi pelata myös lautapeli- ja korttipelimuodoissa ja jonakin muuna muotona vielä luulisin...

Korttipelit tuskin olisivat minun juttuni, mutta tämä ei olekaan korttipeli, joten ajattelin että kokeillaan. Peli siis sijoittuu toisenlaiseen versioon meidän maailmastamme, jossa on vähän eri nimiset paikat ja mantereet näyttävät hiukka erilaisilta ja siellä on myös taikuutta ja keijuja ja kaikkea muuta kivaa. Ajallisesti tää sijoittuu 1800-luvulle, mutta teknologia on 1600-luvun paikkeilla ja eletään vielä suurten purjelaivojen aikakautta. Syy, minkä takia Kai ajatteli, että saattaisin tykätä tästä pelistä. Minähän tykkään ihan hirmuisesti historiasta, fantasiasta, vaihtoehtohistoriasta ja purjelaivoista :D

Ja minä RAKASTAN hahmoani. Ruvettiin sitä eilen kehittelemään ja Kai kehittelee sitä hahmoa hirmuisesti (ainakin joidenkin ihmisten kanssa) pelaajaa kuunnellen. Sain Kailta joitain vaihtoehtoja ja infoa miten homma toimisi ja sain hyvin paljon itse päättää hahmon ulkonäköä, kykyjä, suhteita ja luonteenpiirteitä. Siinä ei oikeastaan ollut kuin pari kolme juttua, jotka oli jo valmiiksi lukkoon lyötyjä ja joita ei voinut muuttaa.

Mut siis, mä olen tässä pelissä 13-vuotias peikkoverinen aatelis- ja kauppiassukujen vesa, nuori tyttö, joka lähtee opiskelemaan upseeriksi laivastoakatemiaan. Ja tää likka on niin ihana. Se on pieni, mutta kiitos peikkoveren se on ihan helkkarin vahva, tyyliin Peppi Pitkätossu eli se pystyy kirjaimellisesti nostelemaan pieniä hevosia. Ja se on impulsiivinen ja temperamenttinen kiitos castilialaisen isänsä ja tämän samaisen peikkoveren, joten hän joutuu tasaisin väliajoin jos jonkinmoisiin kommelluksiin. Me keksittiin kaikkea kivaa ja kieroa ja tärähtänyttä jota mun hahamoni voisi tehdä ja se oli aika mahtavaa. En vaan osaa päättää mikä oli mun henkkoht lempparini siinä hahmossa. Ehkä se, että mun hahmoni ei voi tulla känniin %D Hehee!

Mutta, koska mulla on taas sitä koulua, minulla oli eilen illalla nukkumaanmenoaika, joten meillä ei sitten ollut koko iltaa aikaa tehdä mun hahmoani ja se jäikin sitten vielä hieman kesken. Sovittiin Kain kanssa uusi hahmonrakennuskerta ensi maanantaiksi, jolloin saadaan se valmiiksi. Ja viikon aikana (otin oman muistiinpanilappuseni sieltä mukaan) minä voin mietiskellä ja tutustua hahmoon vielä lisää ja kirjoitella ylös kysymyksiä, joita minulle tulee vielä mieleen.

Peli on näillä näkymin kait 2.9. eli se on sunnuntai, mikä on hyvä koska sen uskaltaa hyvällä omatunnolla laittaa varatuksi itselleen, koska silloin harvemmin saa töitä. Sunnuntai kun on niin kuollut päivä. Toivottavasti se ei muutu mihinkään. Mä odotan tätä peliä aika innollani. Maailma on mahtava ja mun hahmoni on ihana ja se vähä mitä Kai on ärsyttävästi vihjaillut, vihjaa että siitä pelistä tulee aika hulvaton. Hihii!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti