keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Venytys

Venytyksestä tuleekin mieleen että aloitin joogan tässä äskettäin. Sattui vielä osumaan juuri uudenvuodenpäivälle, jolloin siitä muodostui ikään kuin uudenvuodenlupaus itselleni. Äiti oli aloittanut joogan jo ennen joulua varmaankin, sillä kun kävin siellä aatonaattona äiti esitteli minulle kundaliinijoogan ja antoi minulle pari kirjavinkkiä kirjastosta lainattavaksi.

Uudenvuodenaattona olinkin liikkeellä ennen töitä, joten menin kirjastoon ja metsästin äidin suositteleman kirjan käsiini. Kirja tuntui hieman (tai vähän enemmänkin :3 ) elämäntapaoppaan tyyppiseltä, mutta joogaharjoitukset ovat kivoja ja piti tietysti heti kokeilla seuraavana päivänä. Kiinnostusta lisäsi heti vielä vähän enemmän kun luin että joogasta on usein apua migreenin ehkäisyyn :D Ja ei siitä ainakaan mitään haittaa voi olla.

Tänään on seitsemäs päivä putkeen, jona olen joogannut aamulla. Migreenistä en uskalla mennä sanomaan vielä mitään (olen muutenkin niin vainoharhainen sen kanssa nykyään) mutta minun oli ihan pakko pistää eilen illalla kysely äidille että piristääkö tämä ihan oikeasti vai kuvittelenko minä vain. Pakko se on todeta että kyllä, kyllä se piristää kun äidiltäkin tuli vahvistus asiaan.

Kyllä siinä joogassa jotain taikaa on kun olen ihan oikeasti tuntenut oloni pirteämmäksi kuin hetkeen. Syksystä alkaen itse asiassa, kun migreeni räjähti käsiin. En osaa kuvitella että eilinen ja edellispäivän viiteliäisyys olisi tapahtunut lainkaan ellen olisi saanut jostain ylimääräistä energiaa joogan takia. Sain maanantai-iltana vielä uudelleen järjestettyä kirjahyllyni, kun jouduin tyhjentämään sen että sain siirrettyä sitä 20 senttiä peikonlehden uuden paikan tieltä o.O

Jo tuon piristymisen takia tämä on jatkamisen arvoista. Jos se vielä rauhoittaisi päätäkin, niin se olisi ihan mahtava bonus. Aion ehdottomasti jatkaa tätä tammikuun ajan ja sen jälkeenkin ^.^

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti