tiistai 26. maaliskuuta 2013

Pitkä matka

Oli sitten pirun pitkä matka. Aloitin sunnuntai aamulla ja olin perillä maanantai illalla. Lentoreitti kulki Helsingistä Kööppenhaminan kautta Dubliniin. Ja välilasku kesti yön verran, joten tuli sitten yövyttyä Kööppenhaminassa.

Turusta Hesaan kuljin bussilla ja bussimatka oli kummallisen lyhyen tuntuinen. Koska menin Onnibussilla, bussi ei mennyt suoraan lentokentälle vaan jäi Kamppiin, josta meikäläisen piti etsiytyä Rautatientorille. Lopulta se kuitenkin löytyi ja pääsin bussilla lentokentälle saakka. Ja koska olin niin hyvissä ajoin sain odotella mukavan aikaa.

Lensin Norwegianilla ja niiden lähtöselvitys on kokonaan automaateilla. Hieman epäilyttävältä se ensin vaikutti, mutta ei se sitten niin vaikeaa ollutkaan. Lento Kööppenhaminaan oli oikein mukava ja meni kovin nopean oloisesti sekin. Kööppenhaminassa kaikki meni hyvin, en eksynyt matkalla hostellille ja metro oli hiukka jännittävä kun sillä en ole ennen mennyt.

Hostelli löytyi tämän näköiseltä kadulta.

Metro!

Kööppenhaminassa on kuulemma paljon tällaisia vanhoja taloja, mutta en niitä hirmuisesti ehtinyt nähdä.
Lento Dubliniin ei ollut kovin mukava kiitos pienen turbulenssin, täyden koneen ja surkean aamiaisen. Se aamiainen ei ollut mun vatsassani enää lennon loputtua. Ja lento oli vielä lisäksi vähän myöhässä, joten myöhästyin bussista Galwayhin. Mutta bussikuski oli ihana ja huoli minun bussilippuni siitä huolimatta. Olo parani huomattavasti bussimatkan aikana ja onnistuin ottamaan nokosetkin bussimatkan aikana.

Galwaysta minua tultiin hakemaan, vaikkakin vähän myöhässä, aikataulut olivat ilmeisesti menneet sekaisin. Minut ajettiin kahvilalle, jotta saisin jotain syötävää ja sen jälkeen minut ajettiin majapaikkaani. Mukava paikka ja mukava isäntäperhe.

Huoneeni. Oikealla on vielä vaatekaappi ja sänkyä vastapäätä ikkuna. Sängyn yläpuolelta löytyy pieni hylly ja vierestä yöpöytä.
Tänään minulla on vapaapäivä, jotta saan toipua matkasta ja huomenna kymmeneksi kahvilalle töihin. Minua on tänään kierrätetty ympäri Athenrya jotta saisin nähdä missä kauppoja on ja kävimme myös pikkukaupungin supermarketissa ostamassa hiukan aamiaistarpeita ja shampoota ja muuta. Näin myö postitoimiston ja kävimme teurastajalla. Oli muuten halpoja kanakoipia, 2€ kahdesta koivesta. Ja olivat ihan mukavan kokoisiakin.

Huomenna näkee sitten miten työskentely lähtee liikkeelle :D