sunnuntai 23. joulukuuta 2012

Yule-juhla

Vietettiin eilen Yulea täällä Pakanakodossa erään ystävä pariskunnan kanssa. Meillä oli lahjoja Yule-puun alla ja hyvä elokuva katsottavana ja ruokaa useammallekin armeijalle. Itse oli pikkuisen naattina, sillä olin viettänyt päivän kukkakaupassa töissä (ja meikäläisellä oli ihan hirmu kivaa) ja flunssa yritti/yrittää nostaa päätään. Nenä vuotaa kuin seula ja aivastuksista ei meinaa tulla loppua >(

Sain silti nautittua illasta ja pysyin jopa suht pirteänäkin. Minä tietty katoin pöydän, tai se varsinaisesti mitään kattamista ollut, kun päätin että tehdään buffa, kun kerran aateltiin syödä leffaa katsoessa. Siinä olisi ollut hieman turhaa kattaa ruokapöytää oikein syömistä ja ruoat eivät oikeasti olisi mahtunu mihinkään. Nytkin jouduttiin ottamaan lipastokin käyttöön, jotta saatiin glögi ja juustot johonkin järkevästi.



Oon aika helkkarin hyvä kun olen saanut tuon kaiken mahtumaan. Meillä myös hiukka hifisteltiin noiden juustojen kanssa, kaverit toivat meille punaviiniä juotavaksi juustojen kanssa, vaikka suurin osa menikin heille itselleen, Minä ja Usva kun emme viineistä (tai alkoholista paljoa noin muutenkaan) perusta. Hyviä punaviinejä kyllä olivat, italialaista ja portugalilaista. Ja glögi me saatiin pidettyä lämpimänä koko ajan kiitos Usvan saviteepannun, jossa on teline, jonne saa tuikun palamaan :D


Ja siinä ompi meidän Yule-puu täydessä tällingissä. Latvaa ei tosin näy, mutta sieltä löytyy edelleen se valkoinen itse tehty paperiruusu. Ja kuusen alunen on täynnä pääasiassa ystäviemme lahjoja, sillä he antava toisilleen useamman lahjan kerralla, mutta löytyi sieltä paketteja minulle ja usvallekin. Omiin ihaniin lahjoihini lukeutuivat upea, hieman retro hame äidiltäni, kaunis villahuivi (hiukka kesken tosin vielä) Usvalta ja kalligrafia-kirja toiselta ystävistämme. Toiselta kaverilta olin saanut lahjani jo edellisenä päivänä, jolloin olime vaihtaneet niitä. Sain häneltä ihanat ompelukirjat, joissa on kaikenlaisia ihania ja erikoisia malleja ja kaavoja.

Melkoisen hyvä Yule jos minulta kysytään. Ajateltiin myös että tämän voisi toistaa ensi vuonnakin :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti