keskiviikko 21. marraskuuta 2012

Nytkö jo?

Nyt rupee taas tuntumaan siltä, että joulu hyppii silmille joka paikassa. Kävin viikko sitten (ainakin viikko...) kaupungilla ja kaikki wikket ja stockat ja koko hansa oli jo jouluvermeissä, joululauluja ei sentään silloin vielä kuulunut, luulisin... Meikäläisellä on vähän paha tapa kulkea ulkona kuulokkeet korvissa ja nupit kaakossa, joten enhän minä mitään kuule.

Lauantaina olin työvuorossa illalla ja työkaveri mietiskeli, että asiakkaita saattaisi tulla sinä päivänä enemmänkin, kun oli nuo Joulukadun avajaiset. Ne onnistuu yllättämään minut joka vuosi. Kyllä mä tiedän että ne pidetään joskus marraskuun puolivälissä, mut silti tulee jok' ikinen kerta sellanen fiilis, ku ne aikaistaisivat joulun tuloa vuosi vuodelta.

Minuahan siis ei joulun odotus haittaa, vaikka meikäläinen juhliikin enemmänkin yulea. Minä olen aina pitänyt joulunalusajasta kaikkein eniten. Mutta joulun/yulen odotus alkaa vasta joulukuun ensmäinen päivä. Ja meidän perheessä joulukoristukset on otettu esille aikaisintaan itsenäisyyspäivänä. Eli siis minä olen ottanut ;)

Nyt kuitenkin näyttää siltä, että minäkin olen ihan pikkuisen aikaistanut joulunodotustani. Ostinpa eilen ensimmäisen hyasinttini, jotka ovat kuuluneet meidän perheen jouluun niin kauan kuin jaksan muistaa.


Valkoinen hyasintti tuli ostettua tällä kertaa. Yleensä ostan vaaleanpunaisen, koska ne tuoksuvat kaikkein voimakkaimmin, mutta valkoinen sopii paremmin tämän yulen väreihini, värini vaihtuvat vuosittain. Ajattelin olla tänä vuonna harmaa ja vihreä maustettuna valkoisella >D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti