tiistai 5. syyskuuta 2017

Mustikkamuffinit

Hämmennetäänpäs soppaa hiukan laittamalla tänne minun lempireseptini. Usvahan on meistä se keittiöhengetär, mutta silloin tällöin minäkin saan jotain aikaiseksi vaikkei se tapahdukaan usein. Kuten ehkä otsikosta voi jo päätellä kyseessä ovat mustikkamuffinsit. Mustikat ovat lempimarjojani ja niistä tehdyt herkut luonnollisesti lemppareitani ^.^ Ja koska kävin mustikassa viime viikolla minulla on pyörinyt jääkaapissa kasa mustikoita, jotka täytyy saada syödyksi :P

Kyseinen resepti on erityinen suosikkini, koska se ei ainoastaan maistu hyvältä vaan sen voi valmistaa ilman sähkövatkainta. Kertonee jotain meikäläisen ahkeruudesta köökin puolella kun olen asunut nelisen vuotta yksikseni eikä minulla vieläkään ole sähkövatkainta...

Mustikkamuffinit

3 1/2 dl vehnäjauhoja
2       dl sokeria
2       tl leivinjauhetta
2       tl vaniljasokeria
n. 3   dl mustikoita
1       dl maitoa
1       dl sulatettua margariinia
2          kanamunaa

Kuivat aineet sekoitetaan keskenään. Margariini sulatetaan, jonka jälkeen muut ainekset sekoitetaan kuivien kanssa. Jaetaan muffinivuokiin. Olen saanut noin kaksitoista muffinia tällä reseptillä. Paistetaan 200 asteisessa uunissa noin 15-25 minuuttia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti